Jag har slitit ut så många skor i en stad där ingen längre bor

Hohoo?
Hohoo... hohoo... hohoo...
Nu är det så tomt att det ekar mellan husen här hemma i Gävle. Det börjar bli påtagligt, det här med att det är dags att ta sig nånstans. För så ser det ju ut bland mina kompisar - man ska bort härifrån nu. Det konstigaste jag kunde göra i det här läget vore nog att skriva in mig på Högskolan i Gävle. Herre gud vad alla skulle bli chockade (och kanske lite besvikna?). Stina och jag har till exempel lovat varandra att rycka den andra hårt i håret om det mot all förmodan skulle vara så att hon började studera vid den där kräkgula monsterbyggnaden som käkar livslust till frukost och skiter ut undermåligt utbildade ungdomar (syftar nu inte på Borgarskolans västra lokaler, även om det kanske skulle vara än värre i det här läget). Hoppas att hon håller sin del av avtalet, själv skulle jag aldrig tveka. 


p.s. En del ba: Fleet Foxes är asbra, men jag ba: Band of Horses FTW!!! d.s.


                                 

p.p.s. omg vad djurbebisar är söta!!!! d.s.

Kommentarer
Postat av: maria

åh. tomheten. den är det gladaste jag vet.



förstår känslan tror jag. det är som att det ligger nån slags ledsenhet över staden som inte riktigt går att komma undan. man känner det så tydligt varje gång... samma gator samma barer fast en helt annan typ av ångest nu.



kom hiiit! (men ska jag vara ärlig börjar jag nästan tröttna här med litegrann. hur ofta ska man behöva flytta för att inte tråka ut sig? tänker jag förskräckt)



saknar dig. puss.

2008-11-20 @ 08:51:45
URL: http://skititraditionerna.blogspot.com
Postat av: Majsis

Håll ut, Maria!

2008-11-21 @ 17:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0