Ahmen grina rå!!!

Smetig smet fick mig att grina igår. 
Det var en film som hette The note book, och jag hade fått den i läxa av Rut. Hon hotade att säga upp vår vänskap om jag inte såg och älskade den - så det gjorde jag.
Historien gick ungefär: gammal man berättar om sin ungdom och på så vis uppstår två parallella handlingar - varav en utspelar sig i nutid och en under 40/50-talet. Han blir kär i en tjej som är överklass, och efter ett tag så spricker deras kärleksbubbla när hon blir tvingad av sina päron att börja på fancy internatskola på andra sidan landet. Det går lång tid och de lyckas aldrig glömma varandra. Killen skickar 365 brev till sin tjej som alla hamnar direkt i hennes morsas gömmor och således tror den stackars flickan att hennes älskade glömt henne. Tiden går och hon träffar en ny snubbe som verkligen är mister tvister och efter ett tag friar han till henne. Men trots att hon är så lycklig och kär i den nye mannen har hon ändåp aldrig lyckats glömma sin första kärlek. Typ en vecka innan bröllopet ser hon en bild i tidningen på sin gamla flamma och hals över huvud reser hon till honom. De får några fina dagar tillsammans, men plötsligt kommer hon på att hennes fästman väntar där hemma. Det blir ett jäkla halabalou vilket får tittaren att börja tvivla - vem ska hon välja? Givetvis blir det ändå ungdomsförälskelsen och precis i slutet så fattar man att paret från 50-talet är samma par som nu sitter och snackar gamla minnen på ålderdomshemmet. Slutscenen är bara hjärtekrossande, men mer än så ska jag inte avslöja. Originellt? Inte särskilt, men skådisarna är faktiskt skitbra och jag rekomernerar den verkligen (om man nu anser det värt att se den efter denna spoiler, men kom igen - det är väl inte som om du inte kunnat gissa hur det gick?).
puss /Majs

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag tror att jag har sett den. Är han med i tidningen för att han äntligen har byggt sitt drömhus eller liknande. och kommer han ut på balkongen när hon kommer farandes eller kanske när hon är på väg därifrån, inlindat i ett täcke? eller är det hon? de dansar eller hur?.. alltså sen. bra där . h e j

2008-07-01 @ 18:33:33
URL: http://dinblivandegranne.blogg.se/
Postat av: Maja

Precis just den. Smetig smet.

2008-07-01 @ 21:40:14
URL: http://majsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0