Spexkräfta?


image10


Jag tror att mitt favoritprogram på tv just nu heter På Spåret. Eller, det är jag faktiskt helt säker på att det är. Det är roligt, fyndigt, trevligt, härligt på alla sätt och vis OCH allmänbildade.
Tro det eller ej så verkar det dock finnas människor som inte inser storheten i denna fantastiska tv-produktion. En sådan människa är min styvfarmor Evy. Anledningen skulle tydligen vara att hon hatar Björn Hellberg och Ingvar Oldsberg (se bilden ovan - inte har man hjärta att hata dessa grabbar grus?), men när jag frågade varför hade hon inget bättre att komma med än "Nä, men jag bara gör det!" Vad är det att mena?; Vad är det att våga stå för?; Vad är det att använda för argument? Denna uppfattning är ju faktiskt helt uppåt väggarna för att inte säga totalt befängd!!! Det finns inte någon annan duo som skulle kunna ta sig an rollen som programledare för Sveriges just nu bästa underhållningsprogram SÅ bra som de två männen gör. Det är en ren fröjd att slå sig ner i soffan och veta att man har en hel timmes förstklassig underhållning framför sig på fredagar klockan 20. Aaahh...
Om du har råkat missa något eller kanske (gud förbjude) alla program så finns dom såklart på SVTs skitsmarta hemsida. Alltså - titta bara på det senaste och njut under det inslaget när Ingvar plockar fram en kylväska och får Björn att ta upp en kräfta med darrande händer och efteråt utbrista närmast chockartat "Åh! Vilket bisarrt inslag!" TOP NOTCH! För övrigt är det samma program som Filip och Fredrik i Dressinen, tävlar mot Stefan Holm och Karin Hübinette och det går upp för en ungefär exakt hur tråkig och torr Stefan Holm verkligen är. Lägg bara märke till den spända tystnaden som verkar infinna sig varje gång han drar ett "skämt". Men tillbaka till Hellberg The Man: tro inte för en sekund att jag är ute efter att håna mannen. Nej, det skulle aldig falla mig in, och bara få mig att känna mig som en urusling. Jag vill inte alls klappa honom på huvudet trots att han ibland är en aning tafatt och lite förläget tystlåten. Jag respekterar honom: han är aktningsvärd hedersknyffel, min Björn.

puss & kram, din gamla melodram

Kommentarer
Postat av: maria

ÄLSKAR DETTA INLÄGG! kanske borde göra det till min nya startsida?

ja, stefan är en torris! älskar den konkurrenskrafiga spänning som uppstod mellan honom och filip och fredrik...

nästa vecka är det hoa hoa. gött!

2008-01-09 @ 00:48:06
URL: http://segerhuva.blogg.se
Postat av: Maja

Jag veeeeet, Maria! Mitt hjärta slår dubbelslag av exaltering när jag tänker på hur fantastiskt humorbefriad Stefan är när han ska försöka kontra F & Fs skämtsamma gliringar. HAHAHA!

2008-01-09 @ 01:09:31
URL: http://majsis.blogg.se
Postat av: maria

två pärlor:

ingvar: "jamen det var ju strålande pojkar. och björn hellberg älskar den här poängkombinationen!"
björn (nickar): "just det ja, sex - fyra, just det."

ingvar (hjärtligt): "hahahahaha! det var ju jättebra det här björn. det var ju engelska där, som dom körde med! hahaha..."

2008-01-09 @ 01:35:41
URL: http://segerhuva.blogg.se
Postat av: Maja

Han är så faderligt uppmuntrande när han talar med Dressinen ^_^ Det spelar ingen roll hur lite poäng de skrapar ihop jämfört med Första klass, Ingvar är liksom bara så glad över att ha dem där!

2008-01-09 @ 01:59:32
URL: http://majsis.blogg.se
Postat av: amanda

Jag FÖRAKTAR Stefan "Idrott och politik hör inte ihop" Holm!! Jävla fjant. Men På Spåret är myspys. Och du är en raring, raring.

2008-01-10 @ 15:30:05
URL: http://andwelookedsogood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0