"Man tar bara studenten en gång"

Hej!
Skrev nyss (ännu) ett inlägg som jag inte vill publicera, men denna gång fanns det nya anledningar till varför jag valde att inte lägga ut det. Jag kände inte igen mig, ville inte känna igen mig i vad jag skrivit. Texten skrämde mig. Det som skrämde mig med orden i det opublicerade inlägget var, att de stavade ett ifrågasättande. Ett ifrågasättande av mig. Vem jag är och vad jag vill. Vad jag inte vill, men vad jag ändå gör. Känner att jag måste göra. Jag kände inte igen tankegångarnas gravallvarliga sätt. Det var inte jag.

Att kunna försvara min vardag och mitt liv mot detta mitt ständiga ifrågasättande är svårt och nu är jag trött. 
Det gör mig alltid så trött när jag vaknar, alltid så klarvaken när det blir dags att sova.
/Maja

Kommentarer
Postat av: CH

Ifrågasätt inte. Skriv gosse skriv så fingrarna blöder

2008-01-23 @ 00:11:28
URL: http://zenarcade.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0