I faught the law and the law won

(på en Statoilmack i Falun när jag ska betala för lite folköl m.m.)
Kassörskan: Har du leg?
Jag: Visst! Varsågod...
K: Man måste vara 88:a för att få köpa öl.
J: Eh, nä? Jag är ju faktiskt över 18 (underförstått och med min blick: ursäkta är du dum i huvudet eller?)
K: ... Jo, i Falun måste man vara över 20 enligt lokala lagar.
J: Är det sant?! Jaha ja... men då får min kompis betala. Gustav!!
(Gustav kommer fram till disken)
K: Men suck (tar betalt utan att kolla Gustavs leg)
J: Ni borde sätta upp en skylt. Hej hej!

I torsdags for jag, Gustav och Simon till Sälen för en helg i glada vänners lag, och det hade inte kunnat bli bättre än det blev! Tack för den :)


Kommentarer
Postat av: fanny

Haha! Visste kassörskan om att det faktiskt finns en lag i hela Sverige som säger att man inte får langa till minderåriga? Eller är den lagen lokalt borttagen i Falun?

2008-12-02 @ 10:31:16
Postat av: fanny

Då jag är rädd för att inte bli en kommentar kommenterar jag om. Det är väl olagligt att langa i Sverige, eller har Falun lokala regler vad det gäller det också? Det är i så fall otroligt konstigt. "



Nej tyvärr, du får inte köpa folköl trots att du är 19, men om du har en 20årig kompis så går det finfint!"



Dumma Falun!

2008-12-02 @ 21:09:54
Postat av: fanny

äh! det funkar ju inte! om jag har skrivit två, tre eller kanske fyra kommentarer så kan du ju plocka bort några och lämna en som känns givande.

2008-12-02 @ 21:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0