Arbete är tillflykten för människor som inte har något bättre att sysselsätta sig med* (eller prata om)

Jag har som tur är fått förlängning på mitt städarkneg. Med en lön på 94 kronor i timmen traskar jag gärna omkring i foträta sandaler med kardborreknäppning (modell Peter "Passpå" Nilsson) några timmar om dagen. Enda skillnaden från och med måndag är att jag nu antagligen kommer att behöva jobba en aningens aning mer intensivt - vilket i praktiken innebär att det är slut med tvåtimmarsluncher och att komma tre timmar senare än man är schemalagd och ÄNDÅ tillhandahålla full lön. Det är nästan tveksamt om jag ska se det som en positiv eller negativ förändring. Pappa har muttrat en hel del om att de senaste veckorna har varit nedbrytande för min arbetsmoral. Jag har hela tiden protesterat å det bestämdaste, men bara ytterst ute. Innerst inne håller jag nog med. Faktiskt.
Här skulle jag gärna vilja byta till ett nytt och fräscht ämne då jag ärligt talat inte vet nåt tråkigare än människor som bara kan snacka sitt jobb, men jag är rädd att även jag failar det. Och jag kan väl kanske trösta mig med att alla gör det. Hela tiden. Det är sannerligen det säkraste samtalsämnet (- nice alliteration där!) att föra på tal när man stöter på gamla klasskompisar eller övriga skolkamrater. För att inte tala om när man möter folk i samma branch. Många är de polare till mig som är anställda hos the big Mc D, och jag lovar att det finns tydligen ingen hejd på hur länge man kan prata DT, hur långsamma de i köket är, stammisar (och hur äckliga de är!) eller hur mycket dr. Jekyl och mr. Hyde mellancheferna är. Ingen hejd, I tell you.
Pussn dåe, Majs



*som Oscar Wilde brukade säga enligt http://www.livet.se/ord/kategori/Arbete/15
(och JA, idag hade jag det så svårt att komma på rubrik att jag googlade "arbete" - så skjut mig!)

Kommentarer
Postat av: fanny

nej, det finns faktiskt ingen hejd. jag älskar att prata om mitt jobb som jag mer eller mindre hatar. det är precis lika underbart som det var att snacka skit om den där skitdryga bruden som alltid förstörde alla häng med de som inte var skitdryga när man gick i trean. hon som var ett huvud längre än alla andra och som fick min bästis att "göra slut" med mig. hahaha gud vilka underliggande aggressioner jag hade helt plötsligt!

2008-08-10 @ 13:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0