/l/l0g1

Idag har jag varit på knappt två lektioner av de fyra som stod på schemat. Det kändes väldigt skönt och jag ångrar mig inte det minsta. Jag har både roligare och viktigare saker för mig än att förkovra mig i engelsk grammatik, bena ut vad som egentligen utmärkte 1890-talets arkitektur eller egagera mig i hur jag skriver en disposition utifrån en historisk text. Minsann! Ibland vill man bara äta sushi och ta en kopp fika, så enkelt är det...
Över huvud taget är jag lika vansinnigt trött på skolan som alla andra treor är. Om jag går till skolan så är det oftast tack vare att jag lyckats lura mig själv dit. Kvällen innan säger jag till mig själv att jag ska gå på första lektionen bara för att komma upp ur sängen, och sen kan jag åka hem och plugga där. Efter första lektionen låter jag helt enkelt bli att  tänka, och på så vis tar jag mig ända till skoldagens slut. Trixigt va?!! Det är ett evigt bedragande, men det funkar ju (inte som t. ex. ett ägg alltså... som man måste koka... eller steka, eller... en maskin typ).
En sak som gjorde mig lite extra trött idag var responsen som jag fick på mitt filosofihemprov. Jag var visserligen medveten om att jag inte hade skrivit ett toppenarbete, men jag var trots allt rätt nöjd med det. Även såhär i efterhand. Men som kompensation för filosofin fick jag ju ett ruskigt överskattande betyg på mitt muntliga nationella prov i Svenska B, så det jämnar väl ut sig i längden sånt där.
Nu gäller det dags att spurta: jag har 300 sidor kvar i min engelska roman att läsa tills imorgon.
Love, Majsis.

(Dagens hejarop: "Pigga ben, pigga ben!")


Kommentarer
Postat av: Hanna

Ha en fortsatt trevlig kväll! :)

2007-10-24 @ 20:12:15
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: Annis

En gång fick jag höra en lögn som jag nästan trodde på. Det var någon som sa att trean skulle vara roligare och lättare än de tidigare åren på gymnasiet. Men då undrar jag, när kommer den där nytändningen då? Visst, det är roligare kurser, men svårtsvårtsvårt är ändå ett passande ord.

Lycka till med boken, gullis.

2007-10-24 @ 22:29:24
Postat av: D

Jag är trea och är inte trött på skolan.
Finns jag?

2007-10-25 @ 23:39:57
Postat av: Lisa

VEM är den här "D"?

2007-10-26 @ 09:19:50
Postat av: Annis

Den här "D" verkar i alla fall inte gå sam-språk. Lyllos honom. Och hoppas att han får ett bra lov när halva Vasa försvinner. För VI kommer att ha kul i alla fall.

2007-10-28 @ 11:37:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0